لطفا صبر کنید

چه كساني چادر را بد مي دانند؟
 
مذهبی
وبلاگی کاملا مذهبی
 

ادیان نیوز/از نماد در فرهنگ فارسی به عنوان نماینده، نما، نمود، علامت و نشانه یاد شده است و در واقع به هر چیزی اطلاق می شود که در محل استفاده ی خود، بیانگر ظاهر آن محل یا جمع می باشد.

همچنین در هر نوع کار گروهی، برای شناخت افراد متعلق به آن، نماد یا علامتی معرفی می شود که در بعد تبلیغی و بیرونی، با مشاهده ی آن نماد، متوجه وابستگی آن فرد یا افراد به گروه یا جمعیت خاص می شوند.

خطوط فکری مختلف، خواه اخلاقی خواه منحط، نیز برای خود نمادهای مختلف دارند که معرفی کننده افراد متعلق به خود می باشد. مثلا گروههای رذل شیطان پرستی، انواع و اقسام نمادهای عددی، نموداری و شکلی را برای خود معرفی کرده اند که به محض دیدن آنها، می توان به تفکر افراد استفاده کننده پی برد.

در فرهنگ اسلامی نیز نمادهای مختلفی برای شناسایی افراد و محلهای متعلق به مسلمین وجود دارد که از جمله می توان به مساجد و شکل آنها، حسینیه ها، نوع و رنگ پوشش مردان و زنان مسلمان در فواصل و اماکن مختلف و حتی نحوه ی گفتگو و آداب معاشرت آنها اشاره نمود.

یکی از مهمترین و برجسته ترین نماد یک زن مسلمان، نحوه پوشش و حجاب کامل و به طور ویژه استفاده از چادر می باشد. از چادر، علاوه بر روایات و سیره عملی بانوان بیوت اهل بیت(ع)، بالاخص حضرت فاطمه زهرا(س)، در قرآن کریم نیز به صراحت یاد شده است: ای پیامبر(ص)! به همسران و دخترانت و همسران کسانی که مومن هستند بگو چادرهایشان را بر خود بپوشانند، این پوشش به اینکه به عفت و پاکدامنی شناخته شوند نزدیکتر است...( سوره احزاب، آیه 59)

این توصیف به نحوه ی پوششی الهی یک زن مسلمان بازمی گردد اما نباید آن صرفا در بعدی بعدی اخلاقی محدود کرد. امروزه، این نماد زن محجبه ی مسلمان، مفاهیم تازه تری نیز به خود گرفته است. حضور یک زن مسلمان با پوشش چادر در جامعه ی امروز، صرفا به عنوان یک پوشش معمولی خلاصه نمی شود بلکه در لوای خود معنای دیگری را نیز به به همراه خواهد داشت.

بیداری اسلامی، به نماد چادر جلوه ای دیگر داده است. اگر به تصاویر انقلابهای بی سابقه اخیر در کشورهای عربی منطقه نگاه کنیم خواهیم دید که نحوه ی استفاده از چادر در بین زنان مبارز و انقلابی، تبدیل به یک نماد مقاومت و پایداری شده است. در واقع، یکی از مهمترین علل اسلامی نامیدن این بیداریها، چگونگی حضور بانوان کشورهای مختلف در صف انقلابیون می باشد. انقلابیون تونس، مصر، لیبی، یمن، بحرین و دیگر کشورهای در حال بیداری، این روزها تصاویری را به اقصی نقاط عالم ارسال داشته اند که در آنها اولا حضور زنان مسلمان با پوشش چادر را دوشادوش مردانشان به تصویر کشیده است و ثانیا چگونگی حضور در عرصه ی اجتماعی یک زن چادری مسلمان را به فرهنگ منحط غربی معرفی کرده است.

وقتی یک زن غربی به این تصاویر می نگرد به این نتیجه ی مهم می رسد که اسلام چگونه به زن، با رعایت پوشش کامل اسلامی فرصت بیان عقاید و حضور در جامعه را هدیه نموده و در واقع به آن ارزش مضاعف بخشیده اما در فرهنگ منحط غرب، چگونه از یک زن به واسطه ی داشتن اندکی زیبایی ظاهری، انواع سوءاستفاده های تبلیغی- جنسی صورت می پذیرد و در واقع شخصیت زن دچار اضمحلال شده است.

اینک در هرکجای عالم، وقتی زنی مسلمان با پوشش چادر در جامعه ظاهر می شود، همه می دانند که او بیدار و هوشیار است و روحیه ای انقلابی و حماسی دارد. بیداری اسلامی با معرفی چادر به عنوان نماد مقاومت و پایداری، به این پوشش الهی خدمتی شایسته روداشته است.

بدین ترتیب، دیگر به هرکسی، که بخواهد نسبت به چادر به صرف پوشش بدن یک زن مسلمان بپردازد و نسبت به چگونگی استفاده یا عدم استفاده از آن وقت صرف کند و کارشناسی نماید، باید با دیده ی ساده لوحی یا خدای ناکرده خیانت نگریست. چادر دیگر نوعی وسیله ی پوششی برای زنان مسلمان نیست. چادر به نماد مقاومت تبدیل شده و نشانه ای است برای اعتراض به روند موجود وضعیت جهانی و امیدی است برای بیداری اسلامی در عالم.

زنان مسلمان ایران و جهان اسلامی با برافراشتن نماد چادر در پوشش خود، فریاد بیداری نهایی و انتظار را سرمی دهند و بدین ترتیب، اثرگذاری سیاسی- فرهنگی- حماسی- اخلاقی و اسلامی خود را به رخ همگان کشیده و خواهند کشید./عماریون

 

 

منبع


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خدایا من در قلب کوچکم چیزی دارم که تو در عرش کبریاییت نداری. من چون تویی دارم و تو چون خود نداری...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس smashcc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 195
بازدید هفته : 299
بازدید ماه : 497
بازدید کل : 48561
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



سايبري ها ديدار با رهبري مي خواهند جنبش  وبلاگی حمایت از طلبه سیرجانی